Karamandere Saklı Göl, Ağva Kilimli Koyu ve Kefken Pembe Kayalar (3-4-5 Haziran 2017)

Bisikletle Türkiye turumuzun 4. günü, Kefken Pembe Kayalar’a geldik. Toplamda 256 km yol, 4618 mt yükseklik kazanarak tamamladığımız yolları; yokuş, patika ve köy yollarını seçerek belirliyoruz. Planlarımıza göre Türkiye turumuz 90-100 gün sürecek. Bunun nedeni gezerek ve keşfederek mümkün olduğunca kamp için uygun yerleri seçerek ilerliyor olmamız.

Saklıgöl

Karamandere Saklıgöl; İlk yokuş kampı yaptığımız yerdi. Ancak göle 1 mt mesafede ağaçların arasında yapılan bu kampa değerdi. Bölgeye gece gelmek gerekiyor. Aksi takdirde gündüz tam bir günübirlik yeriymiş. Gece kimse yokken içeriye girdik, koşu yolu diye tabir edilen bir patika yolu devam ettik. Delinmiş tellerin olduğu yeri görünce girdik ve kampımızı kurduk. Eşyaları güzelce havalansın diye astık.

Ateşimizi de güzelce yakıp üzerinde konservelerimizi pişirip afiyetle akşam yemeğimizi yedik. Bölgede sabah kadar kurbağa sesi vardı. Sadece sabah 8-10 arası susuyorlar, daha sonra azar azar başlıyorlar yine “vıraglamaya” ama gerçekten rahatlatan bir senfoni olduğu kesin.

Kampıımızın Saklıgöl manzarası

Güzel bir gecenin sabahına uyandık. Kinoa, yulaf ezmesi, dut, tahin pekmezi karışımın üzerine süt ekleyerek ateşte pişirdikten sonra yanına ikişer tane haşlanmış köy yumurtası ekleyerek güzel bir kahvaltı hazırladık. Kahvaltıjın ardından Şile Kilimli Koyuna gitmek üzere yola çıktık.

O da ne Kilimli Koyu parsel parsel satılmış ve kamp yapmak ücretlidir yazıyor. Neyse hemen yanında başka bir koy var oraya gidelim dedik. Orada da karşımıza %40 mtb parkuru çıktı.

Kilimli yolları

Yüklü ve düz tekerlekle biraz zorlasa da yarısına kadar çıkışı gerçekleştirdim. Ancak sonra yokuş elimize verdi bisikletleri 😂 Zorlu patika yolları geçerek Akçalı tarafına eriştik. Yolda bisikletlerin çamurlukları doldu ve gitmeyecek hale geldi.

Zorlu yollar sonrası tıkanan çamurluk

Sabah temizlemek üzere kenara bıraktık. Giysiler yıkandı ve asıldı. Güzel bir akşam yemeği yaptıktan sonra uyuduk. Sabah uyandığımızda giysiler kurumamış onları bisikletin arkasına asıp yola koyulduk.
Daha kolay bir patika yoldan normal asfalt yola çıkarak. Kocaeli Kefken'e doğru yola koyulduk.